3 Ocak 2017 Salı

CS:GO'da Rütbeler Neye Göre Hesaplanıyor?

Hepimizi kanser eden bu duruma uzunca bir yazıyla derinlemesine açıklık getiriyoruz. (İngilizceden çeviridir. Orjinal yazı steam rehberleri arasında yerini almaktadır. Ulaşmak isteyenler Steam adresine bakabilirler.)
CS:Global Offensive Elo puanı Sistemi ve İşleyiş Şekli
Öncelikle şunu sormalıyız. Normalde 1’e karşı 1 olarak yapılan oyunlarda kullanılan hesaplamayla, 5’e karşı 5 olarak oynanan takım temelli bir oyun olan CS: Go’da bu hesaplama nasıl yapılıyor? Cevap oldukça basit aslında. Her el, dikkat edin her oyun değil her el, toplam elo yüzdesi yüksek olan tarafın kazanması beklenir. Aynı yada farklı rütbelerden oluşan bu takımları oluşturmada toplam elo puanı dikkate alınır. Bu nedenle elin verilmesi durumunda takımın içindeki en az elo puanı bulunan oyuncu kendinden daha fazla puanı olanlara göre daha az elo puanı kaybeder. Tersi durumda da el kazanıldığında düşük elosu olan oyuncu daha çok puan alır.
Şunu aklınızda tutun, her rütbenin kendi aralığı bulunan elo puanı vardır. Yani aynı seviyede olan 2 farklı oyuncunun elo puanı aynı olmayabilir. Rütbe atlamaya daha yakın olanın puanı olmayandan daha fazladır. Böyle olmasına karşın her iki oyuncuda aynı rütbeye sahiptir. Bu rütbeler daha çok elo puan aralığını temsil eden etiketlerdir denebilir.
Değinmeğe değer olan bir diğer başlık daha var. Gerçek şu ki Elo puanı alanı ile rütbesi birbiriyle bağlı değildir. bu cümlede anlatılmak isetenen şeyi şu şekilde açıklayabiliriz. Örneğin bir oyuncu Master Guardian Elite ve Elo alanıda 1000-1500 arası.1450 puanı olan bu oyuncu gelip 51 puan kazanırsa bir sonraki oyununda, Distinguished Master Guardian rütbesine yükselmeye hak kazanır. Ama bu oyuncu sıradaki oyunu kaybederse ve puanı 51 ve ya daha fazla düşerse, ancak o zaman rütbesi düşer. Bunu açıklamamın sebebi bağazı rehberlerde her rütbe atlandığında elo aralığının
sıfırlandığını söylemesindendir. Eğer rütbe atladıktan sonraki malubiyette tekrar düşmüyorsanız bunun sebebi sıfırlanması değil, düşmeye sebep olacak kadar puan kaybetmemenizdir.
Olayı biraz daha aydınlatmak için bunları bir örnekle açıklamaya çalışıcağım şimdi. Verilen sayılar örneği daha iyi açıklayabilmek içindir ve tam olarak bu şekilde değildir:
Master Guardian 2 (MG2) = 500-999 puan
Master Guardian Elite (MGE) = 1000- 1499 puan
Distinguished Master Guardian (DMG) = 1500-1999 puan
Legendary Eagle (LE) = 2000-2499 puan
4 tane MGE ve 1 tane de DMG’den oluşan birinci takımın toplam elo puanı 6900
  • Oyuncu A = MGE 1200 puan
  • Oyuncu B = MGE 1350 puan
  • Oyuncu C = MGE 1050 puan
  • Oyuncu D = DMG 1850 puan
  • Oyuncu E = MGE 1450 puan
3 tane MGE ve 2 tane de DMG’den oluşan ikinci takımın toplam elo puanı 6600
  • Oyuncu F = DMG 1600 puan
  • Oyuncu G = MGE 1100 puan
  • Oyuncu H = MGE 1050 puan
  • Oyuncu I = DMG 1650 puan
  • Oyuncu J = MGE 1200 puan
Görüldüğü üzere birinci takımın rütbeleri daha düşük olmasına karşın toplam elo puanları ikinci takımdan daha fazla. Dolayısıyla kazanması beklenen takım birinci takımdır. Kazanması beklenen takım olduklarından kazandıkları her elde ellerine geçecek olan elo puanı ikinci takımdan daha az olacaktır. Aynı şekilde ikinci takımın kazandığı her elde elde ettikleri puan daha fazla olacaktır. Sonuçta size gelen puanlar havadan değil, karşıdan eksilttiklerinizden geliyor. Biri kazanıyorsa, diğeri kaybediyor anlayacağınız.
İkinci takımın kazanıyor olması kazanılan puanın eşit bir şekilde paylaşılacağı anlamına gelmiyor tabiki. Düşük elo puanına sahip olan oyuncu pastadan büyük parçayı kapıyor. Örneğin ikinci takım bir eli aldı ve 100 puan kazandı diyelim. Oyuncu H, oyuncu I’dan daha fazla puan kazanmış oluyor. 20’şerden tüm takıma dağılmıyor.
Oyun kimin kazanacağını tahmin etmiyor. Her oyun periyodundaki her elde kazanılan yada kaybedilen elo puanlarının takım içindeki toplamına göre kimin kazanması beklenen takım olduğu değişebiliyor. Yukarıdada bahsettiğimiz gibi kazanması beklenen takım olduğunuzda kazandığınız puanda düşüyor.
Ancak elo puanını etkileyen bir diğer faktör daha var, MVP. Bu, oyun içinde takıma en çok yararı dokunan kişiye verilen bir ödüldür. Düşman takıma ait 5 oyuncunun hepsini öldürseniz bile MVP olmanız garanti değil zira C4’ü etkisiz hale getiren kişi MVP’yi sizden alır. Biliyorum kulağa saçma geliyor ama CS:GO takım oyunu tabanlı bir oyun. Tek başınıza herkesi ezsenizde pek bi anlamı yok.
El sonunda en çok puan kazınan kişi bekleneceği üzere tabiki MVP olandır. Ancak şunu unutmayın. MVP’den bile olsa kazanılan elo puanı havadan gelmiyor. El sonunda kazanılan toplam puandan en büyük payı alıyor.

Elo Puanını Etkileyen Faktörler

Burada Elo Puanını etkileyen sadece iki adet etmen vardır.
Birincisi ve en önemlisi, el kazanmak/kaybetmek
Her ne olursa olsun sen ve takımındaki diğer herkes el kaybedildiğinde puan kaybeder. Her oyuncunun kaybedeceği puan miktarı başlangıçtaki puanlarıyla doğru orantılıdır. Yani yüksek puanı olan kişi elin kaybedilmesi durumunda kendinden daha az puanı olan takım arkadaşından daha çok puan kaybedecektir. Elin kazanılması durumunda elde edilen elo puanı da başlangıçtaki eloya dayanır. Yüksek elo puanı olan, kazanılan elden gelen puandan daha düşük elosu olana göre daha az pay alacaktır.
Önemli: Bir elin kaybedilmesi durumunda hiçbir şekilde elo kazanılmaz. Aynı şekilde elin kazanılması durumunda da elo puanı kaybı yaşanmaz.
İkinci etmen ise MVP olma durumu
MVP ödülünü alan kişi diğer takım arkadaşlarına nazaran kazanılan elo puanından önemli ölçüde büyük bir pay alacaktır. Alınan MVP’lerin sayısı arttıkça daha çok pay alınmaya başlanacaktır. Ancak her ne olursa olsun yinede başlangıçta elo puanı daha düşük olan kişi yinede daha fazla pay alacaktır. Onun dışında MVP olan kişi, MVP sayısı daha az olan oyunculara göre hayli yüksek bir pay alacaktır.
Önemli: MVP sayısı arttıkça el sonunda kazanılan puanda doğrudan artmaktadır.
Biraz sonra göreceğiniz listedekilerin hiçbiri, hiçbir şekilde elo puanını yani rütbenizi etkilememektedir. MVP olma durumu hariç tabiki.
  • Öldürme, asist ve ölüm sayısı
  • Tüm düşmanı katletmek yada intihar etmek
  • Kafadan vuruş
  • Hedefi tutturma oranı
  • Bomba, bıçak, zeus gibi öldürme şekilleri
  • Elin kazanma-kaybetme süresi
  • Bomba kurarak yada kurmadan kazanmak/kaybetmek
  • Skor tahtasındaki sıralama yada skorun kendisi
  • El boyunca herhangi bir başarım açmak
  • Rehine öldürmek yada kurtarmak
  • Hasar almak/vermek
  • Kısacası hayal edebileceğiniz hiçbir durumda elonuzu etkileyen bir faktör yoktur.
Peki bunların hiçbiri etkilemiyor da neler etkiliyor?
  • Başlangıçtaki elo puanınız(rütbeniz)
  • Eli kazanmak yada kaybetmek
  • MVP olup olmamak

Rütbe-Yetenek Gurubu eşleştirme Sistemi

Her rütbe grubu kendi puan aralığına sahiptir. Yani aynı rütbeye sahip iki oyuncu aynı elo puanına sahip olmayabilir. Rütbe atlamak üzere olan oyuncu diğerlerinden daha fazla elo puanına sahiptir. Yani her iki takımın her oyuncusu MGE olsa bile kazanıp kaybetme şansı %50 olmuyor. Yada kazanma durumunda iki takımında kazanacağı puan aynı olmayacaktır. Rütbeler aynı olsada elo puanı değişebiliyor. Buda bir takımın toplam elosunun diğerinden fazla olması anlamına geleceğinden, yukarıda bahsettiğimiz kazanması beklenilen takım durumu olacaktır.
Bu bahsettiklerim insanların gözden kaçırdığı önemli bir durum. Eğer rütbe atlamak istiyorsanız sıradaki rütbenin gerektirdiği puan aralığının minimum puanına erişecek kadar elepuanına sahip olmanız gerekir. Rütbe düşmede de aynı durum geçerli.
Diyelim 985 elo puanınız var ve MGE’nin puan aralığıda 1000-1500. bu durumda sizin en az 15 puana ihtiyacınız var rütbe atlamak için. 15’in üzerinde olduğu sürece kaç puan aldığınızın bir önemi yok rütbe atlamak için. Bazen çeşitli sebeplerden dolayı rütbe atlandığı gözükmeyebiliyor. Ancak eşleştirmede size gözükmese bile o rütbede rakipler buluyor.
Anlatmaya çalıştığım şey şu. Oyun sizi rütbenize göre değil elo puanınıza göre eşleştiriyor. 5 kişi takım girmeniz durumu hariç, çünkü o zmn en yüksek eloya sahip oyuncuya göre rakip bulunuyor, sizin karşınıza rütbesiz birinin gelmesi yada daha düşüklerin gelmesi toplam elo puanları birbirine yakın olduğu sürece mümkün. Ve evet, elo puanını öğrenmenin bir yolu henüz yok.

Oyun Kaybedilse Bile Rütbe Atlama Durumu

Çok nadiren olan bir durumdur. Bu konu üzerine pek çok iddia bulunmakta ve çeşitli ekran görüntüleri ve videolarla desteklenmekte. Matematiksel olarak aslında mümkün olan bir durum. Sürekli olarak her el sonunda paylaşılan elolar bir düzensizlik oluşturuyor. Özellikle MVP olan oyuncu diğerlerinden daha çok puan alsada MVP olması kaybettiği puanı arttırmıyor. Ve rütbe atlamasına çok az kaldıysa bu ekstra puan sayesinde oyunu kaybetse bile sonuç olarak gerekli puan aralığına girdiğinden rütbe atlaması mümkün hale geliyor. Çok nadir gerçekleşen bu durumun son güncellemeler ve düzeltmelerden sonra mümkün olduğunu pek sanmıyorum doğrusu.

Beraberlik Durumu

Herhangi bir şekilde berabere kalmanın elo puanı üzerinde özel bir etkisi bulunmamaktadır. Sadece kazanılan yada kaybedilen ellerin puanları ona göre olacağından size özel birşey olmuş gibi gelebilir. Oyunun değilde elin berabere bitmesi durumu ise biraz farklı. Şu anki sisteme göre her elin sonunda bir takım elo puanı kazanırken diğer takım kaybetmek zorunda. Elin berabere bitmesi için ise ancak 10 oyuncunun birden oyunun başında aynı anda oyundan çıkması gerekir ki bu durumda hiç bir puan transferi olmadan oyun sonlanacaktır.

Teslim Olma ve Erken Ayrılma Durumu

Bir başka çok tartışılan konu ise teslim olma durumudur. Teslim olmanın tek yolu bir oyuncunun takımdan eksilmesidir. Bunun sebebi oyuncudan kaynaklanabilir yada oy birliğiyle oyundan atılması olabilir. Ve sanıldığının aksine bir kişi eksik olduğunda verdiğiniz teslim olma kararı size elo puanı kaybettirecektir.
Oyun bitmeden ayrılmanında elo puanını etkileyen özel bir yanı yoktur. Örneğin bir oyuncu ilk 3 eli kaybedip sinirden oyundan ayrıldı. O oyuncu kaybettiği o 3 elin puanı kadar elo kaybetmiş olur. Diğer şekilde kazanması halinde de puanları kazandığı el kadar olur. Yine de bu oyun istatistiklerinize kaybedilmiş olarak geçer.
Her oyuncu sadece oynadıpı ellerde elo puanı kazanır yada kaybeder. Oyundan ayrıldığı durumlarda takım kazansada kaybetsede kendisini etkileyen hiç bir durum yoktur.
Konuyu biraz daha açarsak eğer, 4 kişi kalan takım teslim olmak yerine oynamaya devam etmelidir. Çünkü 4 kişilik takımın 5 kişilik takımı yenmesi hiç beklenmeyeceğinden, karşı takımdan sökülecek elo puanı normalden daha fazla olacaktır. Aynı zamanda kazanılan elo puanıda normalden fazla olacak ve o 4 kişiye bölüştürüleceğinden normalde çok daha fazla puan elde etmek mümkün. Bot ise bu durumda hiç bir etkiye sahip değil. Elo puanı hep sıfır olarak kalıyor ve botun MVP olması bile hiç bir değişiklik oluşturmuyor. Onu kontrol eden birinin olup olmaması önemli değil.

Oyundan Atılma Durumu

Oyundan atılmak oyundan çıkmakla aynı etkiye sahip. Attığınız kişi kısa süreli banlanma dışında bir ceza almıyor. Aksine, eğer hali hazırda kazanıyorsanız, aldığı elo puanı yanına kar kalacaktır. Eğer kaybediyorsanız, daha fazla puan kaybetmeden ayrılmış olacaktır. Burda attığınız kişinin tek kaybı, o maçın yenilgi olarak gözükmesi. Ancak bunun elo puanı üzerinde bir etkisi olmadığını söylemiştik. Yani çok gerekmiyorsa, kimseyi atmamaya çalışın.

Düşük Rütbeye Sahip Oyuncularla Oyuna Girmek

Bunu bir örnekle anlatmak daha etkili olur.
Maç bulma sistemi, ortalama değil, toplam elo puanı ile çalışıyor. Bu sayede daha adil bir maç bulunması sağlanıyor. Şimdi Silver4 birinin yüksek rütbeyle girdiği bir maçtaki elo puanlarını tahmini olarak hesaplayıp sonucu görelim:
Birinci Takım, 2 tane MGE, 2 tane MG2, 1 tane GümüşIV, toplam 3800 puan:
  • Oyuncu A = MGE 1150puan
  • Oyuncu B = MGE 1200puan
  • Oyuncu C = MG2 700puan
  • Oyuncu D = MG2 650puan
  • Oyuncu E = GümüşIV 100puan
İkinci Takım, 1 adet MGE, 3 adet MG2, 1 adet MG, toplam 3900 puan:
  • Oyuncu F = MGE 1150puan
  • Oyuncu G = MG2 800puan
  • Oyuncu H = MG2 850puan
  • Oyuncu I = MG2 650puan
  • Oyuncu J = MG 450puan
Görüldüğü üzere, elo puanı açısından oyun dengede. Ayrıca düşük rütbeli olan takımın toplam puanı ikinci takımdan daha az. Yani kazanması beklenen takım olmadıklarından, el sonunda daha az puan kaybederler.
Düşük rütbeyle yüksek rütbelerin arasına karışmak, her el sonunda alınan puandan en büyük payı kapacağınız için, daha hızlı rütbe atlamanıza yarar. Eloboost denen şeyde bu şekilde yapılmaktadır.
Şunu da unutmayın. Düşük rütbeli oyuncularla oyuna girmek, size normalden fazla elo kaybettirmez. Çünkü toplam elo puanları eşlit. Pek tabi yüksek ile düşük rütbe arasında uçurum varsa, MGE ve Gümüş 4 gibi, aradaki puan farkı fazlalığından dolayı düşük rütbesi düşük olandan çok daha güçlü rakiplerle eşleşilecek. Bu sebeple düşük rütbeli arkadaşın çok fazla bir şey yapma şansı kalmıyor. Özetle, çok abartmadan beraber oynamakta bir sakınca yok.

Süresi Dolmuş Rütbeler yada Rütbesiz Olma Durumu

Her yeni hesap, rütbesini kazanabilmek için 10 maç kazanmak(oynamak değil, 10 maçın 10’unuda kazanmak) zorundadır. Standart elo puanından başlayıp, oyundaki performansına göre, 10 zaferin ardından belirli bir rütbeye ulaşır. Aktif olmayan oyuncuların süresi dolmuş rütbeleri de, 1 zafer(tekrar, 1 oyun değil 1 zafer) kazanmanın ardından eski rütbesine geri döner yada farklı bir rütbeyle geçilir.
Aklınızdan çıkarmamanız gereken bir diğer şey rütbesi olmayan hesaplar ile düşük rütbeli hesapların aynı kefeye konamayacağı. Rütbesiz olsa da bir oyuncu LE bile olabilir.

Daha Hızlı Nasıl Rütbe Atlanır?

En merak edilen nokta ve konunun yarısının özeti. Yapmanız gereken, kendinizden yüksek seviyede olan 4 oyuncuyla aynı sıraya girmek ve olabildiğince yıldız toplamaya çalışmak. Yani rehine kurtarmak ve bomba imha etmek gibi görevleri imkan buldukça size yaptırmak.

Neden Resmi Bir Açıklama Yok?

Cevabı basit. Hileciler…
Bildiğiniz gibi valvenin başı hilecilerle her zaman dertte oldu. Bu sebepten dolayı bir açıklama yapılmadığını düşünüyorum. Nasıl elo-boost yapılıcağını yada smurf hesaplarla banlanmamak için nasıl oynanması gerektiğini pek tabi açıklamazlar.
Peki son olarak, herşey neden zafer kazanmak üzerine dizili? Neden oyun bazlı değil? Kısaca açıklarsak, iyi bir takımda çok kötü oynayıpta sürekli win alan kimseler tek başlarına girdiklerinde işe yaramaz biri haline dönüşecekler. Bunu engellemek için her el kazanılan elo puanları hesaplanıyor. Yani valve iyi bir sistem oturtmuş kendine.

CS:GO Rekabetçi Modu ve Rütbe Sistemi

Öncelikle Klasik rekabetci(matchmaking) modu nedir kısaca yazıyım hiç bilmeyenler için. Bu mod; Valve nin geliştirdiği bir maç yapma sistemidir. (*) Bir çok oyunun kullandigi (satranç, go, beysbol vs) bir sıralama, derecelendirme sistemi olan "elo rating" sistemi üzerine kurulmuştur. Her oyuncunun bir elo rating i vardır ama bunu göremezler.
Rekabeçi modunda maç aradıgınızda her seferinde sizin bu sıralamanıza göre maç bulur. Yani 5vs5 yaklaşık eşit takımlarda maç yaparsınız ve bu maçlara başladınız mı çıkarsanız ceza yersiniz. Bu cezalar ;
Birincide 30 Dakika
İkincide 2 Saat
Üçüncüde 24 Saat
Dördüncüde 7 Gün dür
Ve rekabetçi modunda maç yapmanızı engeller.Bunlara net kopması, steam/oyun problemleri de dahil. Oyundan düşünce size 3 dakkalık bi geri dönme süresi verir. Gelinmeze bu cezalar gerçekleşir. Ayrıca takım arkadaşınızı 3 kere vurdunuz mu da aynı ban periodu gerçekleşir.BAzen bu saydigim nedenler haksız yere banlanmalara neden olabiliyor dogal olarak.
Oyundaki rütbeler şu şekildedir;
rtttt.jpg
Bir rütbeye sahip olabilmeniz için en az 10 maç kazanmanız gereklidir. Peki bu rütbeler nasıl artıyor.. Öncelikle bulunduğunuz takımın kazanması gerekli. Skorunuz çok iyi bile olsa kaybetseniz düsebiliyor rütbe. Maçı kazandınız bu sefer oyun icindeki skorunuz önemli sıralamanızın ne kadar artacagını belirlemede. (kill, asist, bomba çözme/kurma vs den olusan skor)
Bu sistemin kötü yanları da var tabii.
-Valve hemen hemen her serverını cimriliğinden 64 tickrate e düşürdü. Bazılarının 128 olduğunu söylüyorlar ama daha hiç karşılaşmadım. Bu da 64 rate ise mermilerde bazen register problemlerine yol açıyor.
-Rütbeler stabil değil. 2 maçta sürekli kaybedince 2 rütbe bile düşebilirsiniz.

CS:GO Taktikleri

Counter Strike – Global Offensive ile Call of Duty’yi geride bırakan Counter Strike serisinde her zaman daha iyi olmak mümkündür. Seviyenizi yükseltmek için bol bol alıştırma yapmalı, daha iyi oyuncuları izleyip onlardan taktikler öğrenmelisiniz. Peki daha zevkli ve iyi oynayabileceğiniz bir CS:GO mümkün desek? CS:GO rehberimiz sayesinde hem oyunda daha iyi oynamanızı ve lig atlamanızı sağlayacak taktiklere, hem fps arttırma, hem ping azaltma, hem de aim geliştirme gibi çeşitli yönlerden daha iyi bir Counter Strike : Global Offensive oyuncusu olabileceksiniz.
Hazırsanız başlıyoruz. Uyaralım, biraz uzun olacak ama eminiz hoşunuza gidecek. Arkanıza yaslanıp Counter Strike rehberimizi okumaya başlamadan önce sitemizde verdiğimiz tüm Counter Strike içerikli yazılarımıza da göz atmanızı öneriyoruz.
cs.-go-taktikler-rehber

CS:GO için ekipman seçimi

İlk olarak Counter Strike – Global Offensive’de iyi oynamak için doğru ekipmana sahip olmanız gerekiyor. “Ekipmanınız kadar iyisiniz.” sözü bu durumda tam oturuyor. Diğer oyunların aksine Counter Strike, Call of Duty, Battlefield gibi FPS oyunlarında kullandığınız fare, kulaklık ve bilgisayarınızın performansı çok önemli. İlk olarak mouse kalitesinden başlayalım. Oyun faresi alırken farenin DPI (Dots Per Inch) değerine dikkat etmeniz gerekiyor. Bu özellik sizin vuruş keskinliğini arttıracaktır. DPI değeri arttıkça farenizin data gönderme hızı da artıyor, siz de datanın en hızlı şekilde aktarılmasını istiyorsunuz. Counter Strike için en iyi mouse, birçok kişi tarafından Razer DeathAdder diyebiliriz. Daha az bir bütçeniz var ise, Logitech G400 de iyi bir fare seçimidir.
Bunun dışında yüksek ses kalitesine sahip bir kulaklık bulmanız gerekiyor. Bu sayede düşmanınızın ayak seslerinin nereden geldiğini daha rahat anlayabilirsiniz. FPS oyunlarında ciddi oynamak istiyorsanız kesinlikle surround system özelliğine sahip bir kulaklık almanız gerekiyor. Hoparlörler ne kadar kaliteli olursa olsun, müstakil bir eviniz ve sonsuz ses açma izniniz yoksa kulaklığın gücüne ulaşamaz. Kulaklık seçiminde önerimiz, Logitech’in G serisi kulaklıkları.

CS:GO haritaları

16’sı resmi, birçok farklı harita seçeneği olan CS:GO, her harita için farklı taktikler gerektirir. Çünkü haritalardaki kısa yolları bilmek, düşmanın o an nerede olabileceğini kestirebilmek bu ölüm kalım savaşında sizi öne çıkaracaktır. Bu yüzden iyi bir CS:GO oyuncusu olmak isteyenlere bir başka tavsiyemiz de, boş oyunlar açıp tüm haritaları iyice gezerek öğrenmeleri. Örneğin, altta izleyeceğiniz taktik kaçımızın aklına gelirdi? 🙂

CS:GO oynama taktikleri

Counter Strike – Global Offensive’de öğrenmeniz gereken ilk şey nasıl hareket etmenizdir. Doğru hareket etmek, nişan atma kabiliyetinden ve reaksiyon hızınızdan 10 kat daha önemlidir. Bütün silahların hareket cezaları vardır, yani ateş ederken hareket ederseniz kurşununuz başka yere sekecektir. Oyunu kandırıp ateş ederken duruyormuş izlenimi vermeniz gerekiyor.

CS:GO aim geliştirme taktikleri

  • Dur – Vur taktiği: Bu taktik, pro CS:GO oyuncularının diğer oyuncuları ezip geçmek için kullandığı bir vuruş taktiğidir. Bazı pro oyuncular, bu taktiği doğal olarak kullandıklarından haberleri bile yok, çünkü oyun stilleri tamamen bu hareket üzerine oturmuş. Bu taktiği basitçe açıklamak gerekirse: gittiğiniz yönün tersi yöne tuşa basarak momenti sıfırlayıp yerinizde sabit durmak diyebiliriz. Örneğin, A tuşuna basıp giderken bir anda D tuşuna da basarsanız karakteriniz en kısa sürede duracaktır. Ama A tuşuna basarken bu taktiği uygulamazsanız, tuşu bıraksanız da karakteriniz A yönüne biraz daha gidecektir. Bu taktiği boş bir sunucuda duvara ateş ederek çalışabilirsiniz. Bu Counter Strike hedef geliştirme taktiği ile emin olun daha çok düşman öldürebileceksiniz.

  • CS:GO Crosshair:Bir diğer CS:GO aim geliştirme taktiği ise, Counter Strike crosshair ayarlarınızı değiştirmektir. CS:GO crosshair ayarlarını değiştirmek için öncelikle Seçenekler menüsünden Oyun Ayarları’na tıklayıp Nişangah seçeneğini Klasik yapın. Daha sonra konsolu açıp şu ayarları girin:
    cl_crosshairthickness 1.1
    cl_crosshaircolor 2
    cl_crosshairsize 2.5
    cl_crosshairdot 0
    cl_crosshairalpha 235
    Böylece Counter Strike crosshair küçük, sarı ve noktasız olacak. En iyi Counter Strike oyuncuları da bu ayarları kullanır.

CS:GO hareket taktikleri

  • Ölümcül köşeler:Kesinlikle ama kesinlikle köşelerden koşarak çıkmayın. Eğer köşelerden koşarak çıkarsanız, rakibiniz sizi daha önce görecek ve büyük bir ihtimalle sizi öldürecektir. Bir köşeyi kontrol ederken aniden durma taktiğimizi kullanıp yavaşlayın.
  • Koridorlar:Counter Strike Global Offensive haritalarında her koridorun daha korunaklı bölgeleri vardır. Bu koridorları kullanıp sadece 1 yönden açıkta kalarak hayatta kalma şansınızı arttırırsınız. Her zaman tehlikeli köşenin aksi tarafında durursanız ölme şansınız azalacaktır. Bu yöntemi daha iyi anlamak için alttaki videoyu izleyebilirsiniz.
  • Eğilmek yasak:Eğer yeni bir oyuncuysanız eğilme tuşunu oyundan bir süreliğine kaldırmanızı öneriyoruz. Yeni oyuncular genellikle panik anlarında anında eğilip hem doğru dürüst nişan alamıyor, hem de kolay lokma oluyorlar. Bu yüzden CS:GO oynamaya yeni başlamışsanız, söyleyelim: Ölmemek için eğilmek hiç de iyi bir taktik değildir!

CS:GO silah seçimi

Bir FPS oyununda, hatta türün öncülerinden Counter Strike oyununda en önemli seçimlerden biri de silah seçimidir. İsterseniz en pahalı silah skinlerine sahip olup kendinize güvenin, silah türlerini iyi bilmezseniz iyi bir oyuncuya karşı sapanla saldırıyormuşsunuz gibi olur. Silah seçimi ve doğru nişan almak CS:GO ustası olmak için çok önemlidir. Bu rehberde her silahı detaylı bir şekilde anlatmak yerine silah çeşitlerini anlatacağız.
  • Tabancalar: Deagle 1.23.13 güncellemesine kadar en iyi tabanca olarak sayılıyordu, ama güçsüzleştirmelerden sonra P250 onun yerini almış gibi gözüküyor. P250 ile rakibninize az sekme ile çok hızlı sayıda ateş edebileceksiniz. Bu silahı kullanırken Quake oynuyor gibi hareket etmelisiniz. Kurşunlar Deagle kadar etkili değil, ama hızı ve hedefi daha iyi vurma özelliğiyle Deagle’dan daha fazla hasar verecektir.
  • Pompalılar: Eco turlarında, yani takımınızın para biriktirdiği turlarda, pompalı almak isteyebilirsiniz. Pompalı tüfek, birini öldürdüğünüzde size daha çok para kazandıracağı için bu tür turlarda çok işe yarayabilir. Eğer tabanca turunu kazanırsanız 2. ve 3. turlar için pompalı alıp para biriktirebilirsiniz. İkinci turdan AK alan oyuncular genellikle paralarını boşa harcıyorlardır. P90 alabildiğiniz turlarda paraya acımayın, ve P90 alın. Eğer kimseyi vuramadıysanız veya AWP için para biriktiriyorsanız MP7 almak isteyebilirsiniz. Ayrıca rakip takımda gözünüze kestirdiğiniz bir silah var ise, onu alana kadar pompalı almak da iyi bir taktiktir.
  • Tüfekler ve geri tepme kontrolü: Asıl meseleye geldik. Global Offensive’de eski CS oyunlarına göre geri tepme çok daha az, CS:GO ‘da zamanlama daha önemli gibi gözüküyor. Bu da bazı silahlarda tekli ateş etme yerine birkaç el ateş etmeli turlar kullanmanın daha iyi olması demektir. AK-47 kullanıyorsanız 2-3 el, M4 kullanıyorsanız 3-5 el ateş ederek rakibinize daha çok hasar verebilirsiniz. Püskürtme taktiğini öğrenmek için bu videoyu izleyebilirsiniz.
  • Sniper: İşte geldik tüm Counter Strike oyuncularının istediği, ama gerçekten çok azının oynayabildiği AWP’ye. AWP kullanımı hakkında vereceğimiz taktikleri boş bir harita açıp kendinizi alıştırmanızı tavsiye ederiz. AWP gerçekten çok güçlü bir silah. Ancak alışması zaman alıyor. Neyse ki Techoyun imdadınıza yetişiyor, şimdi vereceğimiz püf noktalar ile siz de iyi bir AWP kullanıcısı olabilirsiniz. Öncelikle, sniper taşıyorsanız koşarken kesinlikle zoom’u kapatın. Hem daha hızlı hareket edeceksiniz, hem de çevrenizi daha iyi göreceksiniz. Hareket etmeniz gerekiyorsa, tabancanıza geçerek ikinci zoomu kapatma derdinden kurtulun. Yukarıda anlattığımız dur – vur taktiği ile siz de AWP ile “Abi bu adamda hile var yaa!” diye karşı takımı isyan ettirebilirsiniz. Sadece sabırlı olun ve bol bol pratik yapın.
cs-go-rutbeler

CS:GO rütbe sistemi

Counter Strike Global Offensive oyununu bu kadar ilgi çekici yapan da, oldukça başarılı kurgulanmış rütbe sistemidir. CS:GO oyununda oyuncuların yeteneklerine göre guruplandığı 18 rütbe vardır. En düşük rütbe Silver 1, en yüksek rütbe Global Elite rütbesidir. Oyuncuların çoğunluğu Silver 3 ve Nova 2 seviyesi arasına sıkışıp kalır. Nova seviyesi rütbelerden daha da yükselmek, uzun süren bir çalışmanın sonucunda ancak olabilir. En basitinden, rehberimizde verdiğimiz tüm taktikleri yalayıp yutmuş olmanız ya da gerçekten içinizde bir savaşçı olması gerekir(saygılar).
Peki CS:GO rütbeler olayı iyi güzel de nasıl rütbe atlanır? CS:GO oyununda rütbe sahibi olabilmek için, rekabetçi modda oynamanız gerekmektedir. Bu oyunlar diğer maçlardan daha uzun sürerler, insanlar daha ciddiye alırlar. Bu yüzden oynayacak pek zamanınız yoksa, hem kendiniz hem takım arkadaşlarınız için oyunu zehir etmeyin deriz. Rütbe atlamanız için, rekabetçi moddaki maçları kazanmanız gerek. Kaç maç kazanacağınız ise belli değildir, sizin takımınız ile rakip takımın rütbeleri arasındaki farka göre her maçtan göremediğimiz bir puan kazanırsınız. Örneğin, oyuna sizden çok daha iyi oynayan bir arkadaşınızla girdiyseniz sistem takım ortalamalarını dengelemek için karşı takıma sizden daha iyi oynayan oyuncuları yerleştirmek isteyecektir. Eğer bunu yapamazsa, görünmez rütbe değeriniz az bir miktar artar. Bu yüzden, CS:GO rütbenizi arttırmak için kaç maç kazanmanız gerektiği kesin değildir. Bazen 2-3 maçta rütbe atlayabilirken, bazen 7-8 maç oynamanız gerekebilir.
Eğer rekabetçi modda oyun kaybederseniz, görünmez rütbe değeriniz azalır. Ancak yine takımların rütbe değeri ortalamasına göre az ya da çok değer kaybedebilirsiniz. Beraberliklerde ise, takım ortalaması yüksek olanlar puan kaybederken daha az rütbe ortalamalı takım puan kazanacaktır.

CS:GO ping sorunu

Ne yazık ki Türkiye’nin internet hızı, diğer ülkelerin yanında hala sönük kalıyor ve bu sebepten ötürü Türk oyuncuların pingleri yüksek oluyor. Ne kadar iyi olursak olalım, yüksek bir ping ile yapabileceklerimiz sınırlıdır. CS:GO da ping düşürmenin çok önemli olduğu oyunlardandır, her saniyenin önemi vardır. Kesin çözüm olmasalar da, birkaç CS:GO ping düşürme yolu söyleyelim:
  • Eğer laptop ile Counter Strike oynuyorsanız, kablosuz yerine kablolu internet kullanmayı deneyin.
  • Türk CS:GO sunucularına girmeye çalışın. Sizler için seçtiğimiz bazı Türk CS:GO sunucularına buradan ulaşabilirsiniz.
  • Sistem driverlarınızı güncelleyin.
  • Bilgisayarınızı virüslerden temizleyin.
  • CS:GO oynarken arka planda internet kullanan programları kapatın (Chrome, Firefox, uTorrent…)
  • Counter Strike Global Offensive, görüntülerin değil oynanışın ön planda olduğu bir oyundur. Bu yüzden rahatlıkla görüntü ayarlarını kısabilirsiniz. Çözünürlüğü düşürüp daha az data alışverişi yapılmasını sağlayın. Aynı zamanda FPS arttırma yolu olan bu yöntem ile oyununuz biraz kötü görünse de, emin olun oyuna girip herkesten hızlı hareket etmeye başladıkça çok mutlu olacaksınız.
cs-go-skins

CS:GO ile para kazanma

Geldik birçok gencimizi uğruna FPS delisi yapan sisteme. Steam pazarı sayesinde çeşitli skinler satabileceğiniz CS:GO oyununda her oyun sonu bir skin ya da kutu kazanma şansınız vardır. Bunları pazarda direk satabilir, kutuları ise anahtar alarak açabilirsiniz. Tamamen şansınıza göre kutulardan anahtar fiyatından daha düşük bir skin ya da yüzlerce dolar eden bir skin çıkabilir. Bu yüzden dikkatli olmalısınız.
Tüm CS:GO haberlerini en önce siz almak ve eğlenceli içeriklerle daha iyi bir gün geçirmek istiyorsanız sayfamızı hemen takip edin!

Temel CS:GO Rehberi

Merhaba arkadaşlar . Sizinle CS:GO de iki yıldır öğrendiğim bazı bilgileri paylaşmak istiyorum . Umarım bu bilgilerin rütbe atlamada ve oyun zevkinizi arttırmakta yararı olur.

Öneriler
1- Asla ısınmadan bir maça girmeyin . Rütbeniz ister Silver 1 isterse MGE olsun . Yataktan kalkıp rekabetçiye atlamanızın rütbenize zararı olabilir.
2-Arkadaşlar edinin. Tek başınıza maça girmek Rus trollerle yada sizi kicklemek isteyen toxic oyuncularla karşılaşmanıza sebep olabilir . En az 3 kişilik bir grup bulun ki oyunda size drop yapabilecek veya site i beraber tutacak birisi olsun
3-Rütbeleri önemsemeyin . Farkındayım söylemesi kolay olsada uygulaması zor . Fakat belirtmek isterim ki ben Silver 4 den gold nova master a sadece 2 günde yükseldim . Kısacası oyunun rütbe atlama sistemi oldukça hatalı.

4-Farklı silahlar kullanın . Hayatınızı AWP -M4A1 ikilisyle idame ettiremezsiniz . Famas , Galil hatta eco round tabancalarını deneyin ( TEC9 Five-seven etc.)
5-M4A1-A4 USP-P2000 arasında seçim yapın . Özellikle kendinize uygun olan pistolu bulmak pistol roundlarında yararlı olabilir .
6-Dust2 den başka haritalarda var lakin belirli bir seviyeye ulaşıncaya kadar Dust2 de oynamaya devam edin .Sonrasında Cobblestone Cache Nuke Inferno gibi haritalara geçebilirsiniz(geçmelisiniz :) ).
7-Trilluxe Warowl gibi tutorial videosu yapan abileri izlemeyi unutmayın (açıkçası Warowl oldukça iyi işler yapıyor ) Oyun hakkında yeni şeyler öğrenmenizi kolaylaştıracaklardır.

8-Profesyonelleri izleyin . KennyS Jw Olofmeister gibi oyuncuların örnek alınabileceği birçok nokta var.
9-Training mapleri indirin . Gerek aim gerekse spray control konusunda yardımcı olacaklardır .
10-Tüm silahların spraylerini öğrenemeseniz bile en azından crosshair i aşağı doğru indirmeniz gerektiğini bilin .
11-Kendinize uygun sensivity ve crosshair i bulun
12-Sadece oynamak istediğinizde oynayın . 7li win streakteyim rütbe atlamama az kaldı diye girerseniz elinizdeki rütbedende olabilirsiniz .
13-Tap shooting ile sprayi nerede ve ne zaman yapmanız gerektiğini öğrenin . Longtan plant'e Spray yapmanın size pek bir yararı olmaz.

14-AWP almayı bırakın . Genellikle 2 AWP tüm mapler için yeterlidir.
15-Zırh almayı unutmayın . Yoksa mermi yediğiniz zaman aim alamazsınız
16-Takım arkadaşlarınıza bağırmayın veya morallerini bozacak bir şey yapmayın . Bir keresinde 14-7 maç kaybederken karşı takımda 3 kişinin düşmesi sayesinde comeback yapabilmiştik . Lakin bunun yerine birbirimize küfretseydik oyun çok daha uzun zaman önce biterdi
17-Counter strike bağımlılığınız değil hobiniz olsun . Skin alacağım diye tüm paranızı saymayın veya sabah 5 e kadar uyanık kalıp maç atmayın.
18-Pinginiz varsa oynamayın.
19- Güzel bir kulaklık sahibi olun.